tirsdag den 14. december 2010

14. december - Ja hvem egentlig?


Ganske godt spørgsmål Habitten kommer med der, og jeg må sige at jeg fandt indslaget ganske underholdende. Her har vi måske netop det denne julekalender handler om eller hvad? Er det julemysteriet om geden, om hvilken vi ved at den er en ged og ellers en masse negationer omhandlende ting geden ikke er. Under alle omstændigheder kan jeg nok sige så meget, at Habitten her forudgriber slagets gang, men at jeg endelig vil opfordre ham til at komme med flere bud på hvem der er tale om her (altså geden og ikke Mogens Lykketoft [og dermed er geden ikke Mogens Lykketoft]).

Imidlertid er der mange andre emner vi skal forbi, jeg kom som lovet forbi Babylonsk arkitektur, endda to gange, ellers er der lovet og efterspurgt (ellers loves de her):

En diskussion af begrebet samråd og disse populære konstruktioners egentlige funktion.
Hvad har TV 2 egentlig imod julemanden?
Eksempler på sjove navne.
En tilbundsgående analyse af brugen af alliterationer (bogstaverim) i Habittens indlæg (bisættelser og bisætninger, jeg mener helt ærligt)

Og så kan jeg endda love at bringe min helt egen liste (top 5) over min mest hørte numre i år, ja kom ikke her, nu skal Trøjen vise, hvad man bør høre!

"Nisserne i udkantsdanmark vågnede op til et smukt sneklædt landskab, og nissefar, der havde en ekstremt rød og gammel nissehue, da han jo var den øverste myndighed i nissefamilien, ganske vidst bortset fra gammelnissen, der havde en endnu rødere hue, samtidig var han anset som en af de vigtigste nisser (altså gammelnissen), fordi han hvert år d. 15 december kl 17.32 siden år 0 havde reddet julemanden fra at blive kvalt i en mandel fra mandelsorbeten, som han (julemanden og ikke geden) elskede to enjoy at this particular date, anyhow Santa Claus was happy with the old elf's help and therefore awarded him the meget røde nissehue, som var rødere end nissefars, der (altså nissefar og ikke huen [eller geden!]) i dette øjeblik var på vej over gårdspladsen, der var belagt med fine brosten fra det gamle Babylon, for at hente mælk til risengrøden, lidet anede han, at gårdens ejere var hastet bort og at bulldozerne var på vej imod gården for at anlægge den motorvej, som Lille Lars havde besluttet skulle anlægges for at tilgodese hans vestjyske vælgersegment (Venstres grundsten landmændende), som...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar